Monday, April 12, 2010

Raoul - one had to move to see


Foreseen, 1989, Eindhoven

Raoul who was always there for us, is no longer amongst us.
He stepped out of time and cut short the life he couldn't live anymore.
Raoul left some traces online and I brought some together here.
Because without attention for one another, each and everyone of us is alone.
Raoul: we had no idea we are so sorry (words by Annelys today at the ceremony)
~
Here are some notions and phrases, which for me remain associated with Raoul's curiosity,
enthusiasm and generosity; pieced together from memory, email fragments and just plain sadness.

"Een ander beeld vraagt om een andere (talige) structuur wil zij niet in haar mimetische kwaliteit het afleggen tegen de grotere macht waar tegen zij zich juist wil afzetten." - Date: 8 March 2007 19:03:22 CET

"
Er zal dus eigenlijk een ander discours geproduceerd moeten worden dat meer het bricolerende weefsel zelf mimetiseert....." - Date: 26 April 2007 23:01:06 CEST

"We moeten, en ik herhaal mijn argument van de laatste ontmoeing- het maar eens uitgebreid over representatie hebben..." - Date: 26 April 2007 23:01:06 CEST

"Met tekst –want het leek de hele tijd die kant op te gaan- bedoelde ik niet een gedrukte –of anderszins gepubliceerde tekst maar het weefsel (textuur) van betekenissen die een museum om een kunstwerk weeft. (...) Kortom tekst als textuur en/of weefsel." - Date: 26 April 2007 23:01:06 CEST

"Tamelijk eenvoudig eigenlijk. Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar de gemiddelde behandeling van een kunstwerk dan wordt het overgrote deel benut om te beschrijven WAT er zichbaar is en zelden HOE iets zichtbaar wordt gesteld."- Date: 13 May 2007 11:02:49 CEST

"De esthetica hernomen (Paul Frissen). (...) De kunsten en de vormgeving en hoe zij (misschien wel als verschil zijn weggevallen in de nieuwe media) kunnen deze rol op zich nemen." - Date: 13 October 2007 13:52:44 CEST

Bergon en Heidegger over de ervaring van de duur: "“zij valt samen met de wereld, zoekt daarin het singuliere en onherhaalbare dat op zijn beurt onpresenteerbaar is” - zie: H. Bergson, Introduction to Metaphysics p.7

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi guys (Magnum P.I. Season 1976),
Hoi jongens,
Hé geluksvogel (zomaar in Detroit...),
Mijn waarde kenniskringleden,

Woekeren en opschorten
Dit spel is nooit waardevrij

Differentie als verlangen
Voorbij goed of slecht.....

Being-there
JONGENS, LEES MIJN VORIGE MAIL NIET. IK DRUKTE PER ONGELUK OP ‘SEND’ EN DEZE MAIL IS NOG NIET AF.....
Om mijn positie te ‘hernemen’.....
Ook wil ik nog even stilstaan bij
Tussen zien en weten
“Het lichaam is ruimte, het bewustzijn tijd” (Bergson) - en dit valt niet op te lossen [RT]
Zij [dit leven, dit landschap] wordt dus ervaren maar kan niet in haar geheel uitgedrukt worden.
Dit volgend wordt het voorgestelde uitermate interessant.

"In andere woorden: we maken betekenis door "tussen" de betekenisgevende
structuren te gaan 'staan' en niet meer door een plek (locus) aan te wijzen
waar deze gevonden kan worden." (over Lyotard's intrasemische ruimte)

Hier wordt ontwerpen ont-werpen.....

Komttie.
Voor jou altijd:
You’re welcome en het is altijd als steun bedoeld

Het was een goede middag.....
Succes!
Veel succes alvast!
En nu ieder een fijne avond!
Geniet van dit weekend!
Geniet van je weekend!
Liefs en goed weekend!
Tot gauw,

En zo heb ik nog meer mar zal ik het hier even bij laten?




www.raoulteulings.com
1959-2010

No comments:

Post a Comment