Sunday, November 15, 2009

TENT.BLURRR


part 1) shows two films side by side, and three tables (copies of the ones in my home and studio), with archived drawings and writings, as well as (yet) unrealized plans.



part 2) featured scale models of places where I worked, or would like to work one day,
as an attempt to find out what made these spaces special. A small train rode up and down
the paper memories and desires.

BLURRR is an exhibition about blurring boundaries in today's artistic practices. Curator Mariëtte Dolle invited me to take part alongside 8 others, and in our first talks she told me that her two keywords for my way of working (she has keywords for all the artists she works with) were "doubt" and "challenge". I don't mind. Especially because Mariëtte's gaily inquisitive, 'jet set' mind helped me to see more clearly where I stand, and what is important to me. Thank you also Erik for advising me at the last moment (full of doubts...) on how to display the spin-offs of my practice, and on the title (still not sure about Ongetwijfeld - Undoubtly- though...).


BLURRR 9 september – 15 november 2009

Nina Boas, Iddo Drevijn, Sophie Krier, Walter Langelaar, Gyz La Rivière, Strange Attractors, Studio Spass, Esmé Valk, Volksrekorders

Met BLURRR verkent TENT. een ontluikende culturele praktijk in de energieke Rotterdamse kunstwereld: jonge kunstenaars leggen zich niet meer toe op één bezigheid of beroep, maar manifesteren zich en meer als multitaskers.

(...)

[achterzaal] Sophie Krier was de afgelopen jaren hoofd van de afdeling designLAB aan de Gerrit Rietveld Academie te Amsterdam. In haar eigen ontwerppraktijk richt Krier tentoonstellingen in, schrijft zij columns en essays en maakt films. In december 2008 brandde haar atelier af, en daarmee ook haar gehele archief van werken, boeken en andere inspiratiebronnen. Krier gebruikt haar aanwezigheid in TENT. om de kern van haar werk opnieuw te onderzoeken. Waar staat zij, wat is belangrijk en hoe nu verder? In een wandreliëf met kartonnen maquettes inventariseert Sophie Krier plaatsen waar zij heeft gewerkt of waar zij van droomt om ooit te werken. In de videofilm ‘En Garde’ trekt Krier als een hedendaagse Don Quichotte ten strijde tegen Fort Asperen. In de animatie ‘Kabouterrevolutie’ portretteert Krier 62 kabouters waarop Nieuw-Vennepse kinderen afgelopen zomer hun wensen voor hun stad projecteerden, als onderdeel van het project Lang Leve De Tijdelijkheid. Op drie tafels – een tafel met het verleden, een tafel met work-in-progress en één met toekomstplannen - onderzoekt Sophie haar bronnen, handschrift en ambities.

No comments:

Post a Comment