Thursday, October 1, 2009


Henriëtte Waal, thuisbrouwen in Tilburg

Gezien (& geproefd!!) op 12 & 13 Sept 2009, tijdens het Oogstfeest.

Even niets
Take a walk on the wild side zingt Lou Reed op de terugweg van Tilburg naar Rotterdam. Ik rij dezelfde weg als gisteren en toch voel ik me een ander mens. Ik ben dit weekend geland. Daar is, paradoxaal genoeg, veel èn weinig voor nodig geweest.

Veel
Op het terrein van Nederlands’ eerste waterzuiveringsinstallatie in Tilburg hebben drie kunstenaars en evenveel ontwerpers op uitnodiging van Ester van de Wiel zich een zomer lang ingezet om het aanwezige landschap tot proeftuin te maken. Dat dat hard werken is en doorzettingsvermogen verreist, blijkt uit het tafereel dat elke bezoeker dit weekend aantrof: een weids terrein, waar het oog zich onmiddellijk verliest in de indrukwekkende beluchtingtanks, bezinktanks en gemalen. (...)

Ga naar
Eetbaar Landschap voor de volledige tekst die ik schreef over de manifestatie, en om alle projecten te zien.



No comments:

Post a Comment